2/22/2011

Transformation


I always liked the look of old peasant girl paintings, the double, three or more skirt layers, where the best skirt always would be taken up, so that it won’t get dirty. Take my other fascination for the little red riding hood fairytale; I tried to combine both with a peasant girl in the woods picture.
.


Because I don’t find many green woods in Vermont winter, I added a pleasant wood picture from Google images and of course a wolf and ended up, looking not like a peasant, but rather some kind of displaced Madonna, but well, it happens… ;)


Ich mochte schon seit langem die alten Gemälde von Bauernmägden mit ihren drei und mehr Röcken, die sie übereinander trugen, wobei der beste Rock bei der Arbeit stets hochgebunden wurde, um nicht schmutzig zu werden. Kombiniert mit meiner Faszination für das Märchen vom Rotkäppchen, versuchte ich mich an einem Bauernmädchen im Wald - Bild. Da es derzeit nicht viele grüne Wälder im verschneiten Vermont gibt, suchte ich nach einem freundlichen Waldbild von Google Images, fügte einen Wolf hinzu und endete damit, daß ich eher nach Madonnen Bild als Bauernmagd aussah... aber, so was kann passieren ;)

No comments:

Post a Comment

Thank you for taking the time to write a comment.

Die Datenschutzerklärung befindet sich oben im Header.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails