7/15/2011

The old radio / Das alte Radio


Recently, I saw this old Radio in the Restore and immediately fell in love with it (someone else loved it obviously as well, because it was sold in no time…).
My grandfather had a very old Radio like that standing in his workshop and I still remember the full, warm sound of the loudspeakers while we were listening to the Radio station and working on our painting projects. Things at that time were meant to last one generation or maybe even longer and not to fall into pieces after three years in use.


Vor kurzem sah ich dieses alte Radio im Restore und verliebte mich auf der Stelle darin (jemand anderes tat das offenbar auch, denn das Radio verkaufte sich in null-komma-nix.)
Mein Opa hatte ebenfalls ein altes Radio, das in seiner Werkstatt stand und ich erinnere mich noch gut an den vollen warmen Sound des Lautsprechers, während wir zuhörten und an unseren Projekten arbeiteten. Die Dinge wurden zu der Zeit so produziert, daß sie eine Generation oder vielleicht sogar noch länger halten würden und nicht, daß sie schon nach drei Jahren auseinanderfielen um dem Absatzmarkt zu helfen.

1 comment:

Thank you for taking the time to write a comment.

Die Datenschutzerklärung befindet sich oben im Header.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails